1e

25 november 2017 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Lieve..

Hier is die dan mijn eerste verhaaltje, ik vind het wel een beetje spannend om mijn verhalen met jullie te gaan delen. Het is niet dat ik nog nooit geschreven heb, maar meestal houd ik mijn verhalen voor mezelf.

Toen ik afgelopen week me koffers aan het pakken was ging dit gepaard met een grote glimlach, dat er  shorty’s, bikini’s, zonnebrillen en nog veel meer zonnige attributen me kamer door vlogen was ongeloofwaardig. Ik ben onwijs blij om ons kikkerlandje te ontvluchtten voor een paar maanden. Maar toch toen Jondar met me moeder aan het praten was over sinterklaas was het toch een beetje verdrietig dat ik dat feestje voor het eerst zou missen. De troost was dan wel weer dat Jon aangaf dat het niet gevierd hoeft te worden als ik er toch niet was, daar moest ik wel een beetje om lachen.

Wanneer ik aflopen weken door Groningen fietsten op me goud en roze beplakte fiets, in me gele regenjas, genoot ik nog volop van de kerstverlichting en de natte herfstlucht. Dat soort dingen ga ik dan weer leuk vinden als je weet dat je zo weg mag..

Vorige week heb ik een prachtig boek gekregen die heb ik toen al wat door gebladerd  en ik was blij verrast met de prachtige verzameling van iedereen die hieraan mee geholpen heeft. De alle liefste zus natuurlijk in het bijzonder voor het idee en het bundelen. Tijdens me vlucht heb ik een groot deel gelezen, daarbij moest ik wel even een traantje weg pinken. Dank jullie wel allemaal voor de lieve teksten, tekeningen en plaatjes. Ik voel me erg ‘gesteund/ geliefd’ bij jullie.

Ik zit nu in de lucht tussen Yokadouma en Makokou. Het is nog 4,5 uur vliegen. En het uitzicht is adembenemend mooi. Ik ben bang dat me galerij al vol zit als ik land. De reis gaat voorspoedig en ik heb een fijne plek naast het raam, dan een stoel leeg en daarnaast een aardige man die heel de wereld overvliegt voor zijn werk, hij heeft nog wat tips gegeven van mooie plekken in Kaapstad. Strakjes wordt ik opgehaald van het vliegveld en zal dan aankomen met een feestje, maar voor nu nog even van het uitzicht genieten en wegdromen.

En ik ben geland, we moesten nog ongeveer een half uurtje rijden vanaf de airport en dat was al zo mooi ik heb nog nooit zoveel palmbomen gezien en van de stad allemaal mooie lichtjes. Het was heet leuk aan komen bij allemaal leuke mensen en in het bijzonder om Rosa weer te zien. Ik heb heerlijk geslapen en het onderstaande plaatje was dan me uitzicht one happy girl!

1. Yrla:
    25 november 2017
    ♥️♥️♥️
  2. Ijorka 💋:
    25 november 2017
    Super leuk om zo te lezen, leef mee. Gentiet er van kanjer en laat ons mee genieten
  3. Nadine:
    26 november 2017
    Heerlijk mee te kijken en jouw grappige kijk op de dingen die gebeuren te lezen .
    Nu warm voor dikke olifanten houtkachel dit schrijvend bij de Wolkenfabriek 🐘