verhuizen

10 januari 2018 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Ik ben verhuisd! Ik woon nu in een appartementje met twee huisgenootjes. De Surfshack was leuk maar zoals ik wel is eerder geschreven heb miste ik me ruimte dit heb ik zeker in me nieuwe huisje. Jasper en Julian waarmee ik nu samen woon hadden het zelfde zij verbleven eerst in een ander hostel en wouden graag daar weg ze waren op zoek naar een eigen plekje. Ik ken hun via Coastline ze geven beide ook kitesurfles. Ze komen beide uit Scheveningen, ik zeg alvast sorry want waarschijnlijk ga ik gauw genoeg woorden van hun overnemen.

Toen we bedacht hadden om is te gaan kijken naar andere opties voor een verblijf zijn we twee ochtenden op internet wezen kijken voor mogelijke plekken. Er was onwijs veel te vinden. Het eerst huis waar we een bezichtiging hadden was prima alleen een beetje ver van het strand ook was dat op de begane grond, ik wou liever een flat omdat dat toch wat veiliger voelt, je hebt dan altijd nog buren en meer hekken voordat mensen je huis binnen zijn.                                                                                                                                                                                 Er waren ook hele goedkope appartementen die aan alle wensen voldeden maar die waren niet ingericht, of je moest het minimaal 6 maanden huren. De derde dag dat we aan het zoeken waren hebben we het appartement gevonden, genoeg slaapkamers, twee badkamers eigen keuken, woonkamer alles! Balkon met uitzicht op de Tafelberg en de oceaan. Die avond zijn we met z’n drieën uit eten gegaan om het te vieren, als dessert had ik cheese cake en die was zo verschrikkelijk lekker ik heb nog nooit zoiets hemels gegeten.

Op 3 januari hebben we het contract getekend bij ReMax en zijn we verhuisd.

De Surfshack heb ik netjes afbetaald, en de rest van me verblijf in Zuid-Afrika zal ik in het appartement verblijven.

De afgelopen dagen waar heel chill, zoveel meer rust en ruimte om voor de studie aan de slag te gaan, het is nog dichterbij het strand dus ik kan tussendoor rustig even gaan kite.

Gisteren was er een dagje geen wind, van school werk had ik een dagje vrij genomen. In de ochtend ben ik naar een spa geweest deze zat op de 11e verdieping het uitzicht was echt heel mooi. Onderaan zag je de golfjes en de mensen bewegen alles lijkt vanaf boven in slow motion te gaan.                        De vrouw die mij hielp was erg aardig zij kwam uit Zimbabwe. Ik vroeg haar om de verschillen met daar en hier, ze zij voornamelijk de mensen, er zijn veel ongelukken hier, moorden, berovingen, vanaf 7 uur savonds moet je niet meer alleen naar buiten gaan altijd een Uber nemen ook overdag altijd op je hoede zijn en je bezittingen bij je houden. Ze vertelde dat ze altijd erg voorzichtig doet maar dat ze daardoor niet altijd kan doen wat ze wil. Ik vond het heel mooi dat we hier zo over konden praten ik zat namelijk met precies het zelfde. Of je nou vanaf Zimbabwe of Nederland hier heen komt, je moet beide je grote broer beloven dat je altijd voorzichtig zal doen.

Aan het eind van de middag met in met me huisgenootjes naar Victoria road gereden hier had je een weggetje naar beneden en daar een klein strandje, hier hebben we gesnorkeld op zoek naar krabben. Onderwater was het heel mooi de krabben vond ik een beetje eng dat kwam doordat ze heel erg op vogelspinnen leken en ze bewogen onvoorspelbaar. Maar het was wel onwijs mooi onderwater gekke visjes, planten en schelpen.                                                                                                                         Op een gegeven moment voelde het niet meer chill daar, het was dan wel een verborgen strandje maar daarbij ook afgelegen. Er waren ineens allemaal mannetjes die heel zenuwachtig heen en weer aan het lopen waren, vanaf de kant waar we naar beneden waren gelopen konden we al niet meer omhoog daar zaten allemaal mannetjes. Binnen 2minuten hebben we al onze spullen gepakt en zijn we via een andere kant naar boven gelopen. Er was nog een ander groepje mensen, overduidelijk toeristen we hebben nog naar hun geseind dat ze weg moesten gaan, ik hoop dat het goed is gegaan. Toen we in de auto aan het terug rijden waren voelde het als een hele opluchting. Er was iets aan de hand daar of het nou was dat ze ons wouden beroven of iets anders daar ben ik niet zeker van maar we moesten weg daar.

1. Karen Vasbinder:
    10 januari 2018
    Hi Surya, wat fijn van je nieuwe plek en meer privacy. Maar ook nog voorzichtiger zijn en dus nooit alleen eropuit! Geniet van je laatste weken, in dat prachtige paradijs en blijf vooral belevenissen schrijven en foto’s Tafelberg sturen!?
  2. Nadine:
    hi lieve Surya,

wat is een Uber? lijfwacht , oppasser ?
    Scheveningen altijd handig kennissen te hebben daar,... golfsurfers!
  3. Oma van Loon:
    10 januari 2018
    Hoi Surya, fijn weer wat over je verblijf daar te lezen, ik griezelde met je mee toe je op dat verborgen strandje was en gevoel had ingesloten te gaan worden.Blijf goed op jezelf passen.Wat fijn dat je nu met 2 anderen in een appartement woont. Veel plezier! Oma.
  4. Yrla:
    Hoi Soesje,

Leuk om weer verhalen van je te lezen. Je appartmentje ziet er een stuk beter en rustiger uit. Geniet ervan 🍀