De eerste en tweede dag

26 november 2017 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Het is nu zondag rond 6 uur. In Nederland is het nu al donker, hier zal dat over 2 uurtjes zijn. Gisteren was een super leuke eerste dag in de ochtend hebben we rustig aan gedaan. Samen met Vale en Laurant (instructeurs bij Coastline, en roommates) ben ik naar de supermarkt gelopen die is hier vlakbij maar we hebben een omweggetje genomen via het strand, heerlijk om weer met blote voeten over het strand te lopen en dit met uitzicht op Table mountain!

Rond 2 uur begonnen er lessen van de school. Ik heb toen geholpen met wat spullen heen en weer brengen en daarna foto’s gemaakt van de lessen met me camera. Dat was prachtig afgelopen tijd had ik al wat met me camera geoefend maar hier is elke foto prachtig, met het blauwe water, de kites, de zon ect.

Daarna ben ik samen met Rosa naar Bigbay gegaan hier hebben we bij een soort boulevard wat geluncht. Dat was heel gezellig! Daarna moest zij nog ergens cursisten weer wegbrengen toen ben ik op het strand gebleven met Freddy hij helpt Kyle en Rosa een beetje hij komt uit Kenia. Hij kon maar niet geloven dat het in Nederland in de winter vriest het was hier al koud vond hij vergeleken met Kenia. Terwijl het toch echt rond de 25 graden was gisteren. Hij liet me op het strand zien van welke duin je het beste kon afspringen, hij deed dat elke morgen hier omdat het voelde als vliegen dan was je even helemaal vrij.

Nadat Vale klaar was met zijn les zijn we gaan kite, me eerste sessie hier, een sunset sessie het was prachtig, de golven waren soms een beetje spannend-hoog maar dat maakte het alleen maar leuker.  Daarna zijn we terug gelopen naar de surfshack, alles lopen ze hier op bloten voeten en dat vind ik heerlijk alleen ik moet er wel weer even aan wennen, in de zomer heb ik het wel gedaan maar nu zijn me voeten het niet meer gewend haha.

Rosa is me daarna weer komen ophalen en toen zijn we langs de grote supermarkt gegaan om avond eten te halen en natuurlijk me kokosolie..                                                                                                         samen met de andere gasten die hier verblijven heb ik gegeten, het is heel gezellig hier als je wil kan je met iedereen even kletsen en als je je even wilt terug trekken is dat ook prima. Het voelt al als thuis hier alsof ik hier al jaren woon en de mensen al lang ken.

Na een goede 9 uur slaap was het vanmorgen tijd voor dag twee, toen ik wat aan het ontbijten was vroegen de jongens of ik zo mee ging naar het strand het is namelijk demo dag en je kan van allerlei kitemerken testen. Ik twijfelde nog wat aangezien het rond de 40 knopen zou gaan waaien. Maar ik ben toch meegesleurd met de belofte dat er ook wel 5m kitejes zouden zijn.

Uiteindelijk waren we om drie uur smiddags pas terug en het was echt echt super ik heb allemaal verschillende boardjes geprobeerd, en kites. Op het einde waaide het wel heel hard toen werd ik zelfs vast gehouden zodat ik niet wegvloog met de kite toen ik terug was op het strand was. Het ging eigenlijk wel heel goed okal waren de golven twee keer zo groot als gisteren waren het was prachtig. Ook kwam ik nog een bekende tegen die hier vlakbij verblijven, klein wereldje dat kite!

Terug bij de surfshack hebben we wat gechillt, en ik het het zwembad getest, het is heerlijk hier,

Liefs Surya

1. Nadine:
    26 november 2017
    Haha, het klinkt inderdaad alsof je er al jaren woont en terug van weggeweest bent. Weer wennen aan op blote voeten lopen 😚
  2. Yrla:
    Leuk Soes! Genietze 🍀
  3. Loïs:
    Tof om zo even wat van je te horen!! Lekker leventje daar ☀️✌🏻 Enjoy ❤️
  4. Oma van Loon:
    26 november 2017
    Wat fijn dat jij je er al zo gauw thuis voelt! Jouw voeten wennen vast gauw aan het blootsvoets lopen!
  5. Christine:
    26 november 2017
    Yeaaay, blij dat je het zo leuk hebt 😘