Het eerste weekje

2 december 2017 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Maandag ochtend ben ik met  Rosa naar Waterfront gereden dit is een haven in Kaapstad zalf. Vanaf het plaatsje waar we verblijven is dat ongeveer een half uurtje rijden. Het was best wel toeristisch daar, dat was wel even leuk voor de afwisseling. Er was veel te zien en te doen. Wij hebben wat rond gelopen en op de stijger gechillt met onze voetjes in het blauwe water. Dit voelde echt als vakantie. Op een pleintje was er een groepje muziek aan het maken, met djembes fluitjes en zingen dat klonk heel gezellig.

Dinsdag en woensdag zijn we naar Langebaan gegaan met twee auto’s vol geladen met kite spullen en leuke mensen. Op weg naar Langebaan rij je door een natuur park, we hebben struisvogels en zebra’s gezien en ook een hele grote slang maar die lang dood op de weg..                                                                               Het is daar echt onwijs mooi. Je rijd een berg omhoog en als je dan de bocht om gaat zie je de baai liggen, super blauw water, bergen echt prachtig. Er waren allemaal zeehondjes die waren totaal niet bang en zwommen tussen de kiters door. Zelf heb ik nog geen les gegeven, daar begin ik eind deze week mee. Daardoor heb ik nu veel tijd om zelf te oefenen!

En vandaag hebben we met een hele groep Table mountain beklommen. Begin van de middag begonnen we, het was deze middag perfect omdat het niet waaide (ook voor het eerst sinds ik hier ben) als het te hard waait is het namelijk niet zo handig om zo hoog te gaan hike. Het was best wel een pittige tocht. Het eerste deel was meer als cardio al redelijk stijl maar niks vergeleken met het volgende deel waar je echt moest klimmen tussen rotsen door op sommige stukken waren kettingen en stangen in de rotsen gemaakt zodat je jezelf omhoog kon trekken. Dit was me eerste echte mountain hike. Gelukkig werd heel goed geholpen als ik even niet wist waar ik het beste me vast kon houden. We hebben het echt als groep gedaan. Omhoog hebben we 2 uur en een beetje over gedaan. Onderweg had je een onwijs mooi uitzicht over de oceaan, Kaapstad en de stranden echt prachtig! Eenmaal bovenaan voelde het echt als een overwinning, daar hebben we pauze gehouden en genoten van het uitzicht. via een andere weg gingen we naar beneden. Je moest heel goed kijken waar je je voet neer zetten want ander lag je naast het pad en dat was een flinke afgrond. Aan het eind van de middag zaten we weer in de auto, iedereen super moe maar wel blij met de belevenis.

1. Nadine:
    2 december 2017
    Wat heerlijk om weer mee te lezen , het blauwe zeewater en de hike , ik geniet weer mee , liefs Mamsa🦁
  2. Yrla:
    9 december 2017
    🍀 leuk Soes!
  3. Karen Vasbinder:
    6 januari 2018
    WoW een echte hike, knap hoor!