nog een kort verhaaltje

30 december 2017 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Nog een kort verhaaltje voor dat het nieuwe jaar begint..

Soms als ik met mama aan het skype ben zeur ik over de stomme dingen hier maar over het algemeen heb ik het zo onwijs goed. Soms is het lastig in de Surfshack je ruimte te vinden ik vind het altijd al fijn om me vrijheid te hebben en tijd voor mezelf te hebben dat heb ik hier minder als thuis, de vrijheid om even snel iemand op te bellen de omgeving goed kennen heeft en de veiligheid van thuis mis ik wel. Maar ik kan hier veel leren en ik heb dit zeker nodig om thuis meer te waarderen. Het is hier wel veel aangenamer weer en de natuur is prachtig maar toch ben ik blij dat ik niet een jaar hier blijf. Er is al een dikke maand voorbij, ik wil ook nog niet weg maar ik denk dat 3 maanden hier perfect zijn voor deze keer. Ik mis familie en vrienden wel sommige momentjes ik ben onwijs blij dat we kunnen skype en bellen zo nu en dan maar ik heb zoveel leuke dingen hier dat ik niet echt tijd heb voor heimwee, gelukkig maar ook.

Het kitesurfen gaat steeds beter ook ben ik veel les aan het geven, ik vind het nog steeds erg leuk. Vandaag was ik weer is gaan surfen (golfsurfen). Het water was wel heel koud bij elke duckdive kreeg ik een brain freeze. Maar nu komt het toen ik achterin lag te wachten op een golf was ik onwijs bang voor een haai. Haaien zijn hier wel maar niet zoveel. Ik weet dat ze kiters vaak wel met rust laten maar dat er soms wel attacts zijn op surfers, ik kon mezelf wel rustig houden 'rustig door ademen' is dan wat ik mezelf vertel de kans is zeer zeer klein. Toen ineens zag ik een beest uit het water springen ik shock me helemaal dood het was nog geen 3 meter van me vandaan. Toen realiseerde ik me dat het een dolfijn was dat stelde me dat wel gerust. Toch ben ik nog even naar de dichtstbijzijnde andere surfer gepaddeld om heb te vragen of ik geen spoken zag. Gelukkig had hij het ook gezien daarna sprong de dolfijn nog eens.

Ik neem lang niet genoeg tijd om alles op te schrijven maar dat komt omdat ik ook vooral veel aan het beleven ben, daarnaast zit ik wel veel uren achter me laptop maar dat is dan voor school dingetjes,  ik probeer de grootste, grappigste en indrukwekkendste dingen wel op te schrijven en hoop dat me verhalen net vervelen!

1. Mamsa Nadine:
    30 december 2017
    Zeker niet , ze vervelen me nooit
  2. Karen Vasbinder:
    6 januari 2018
    Super coole en spannende verhalen schrijf je, hoe meer hoe beter! Blij dat ik ze eindelijk ontdekt hebt. Love & Enjoy 😍
  3. Yrla:
    9 januari 2018