start werken

13 december 2017 - Bloubergstrand, Zuid-Afrika

Lieve..

Het gaat hier eigenlijk wel heel goed, over het algemeen want sinds gisteren ben ik een beetje ziek..

De blog bijhouden is toch wat lastiger dan ik had verwacht. Ik kan er vaak geen tijd voor vinden of het lukt niet om “leuk” te schrijven.

Ik zal een beetje proberen om samen te vatten wat ik afgelopen twee weken heb gedaan. Want dat eerste weekje dat was nog even vakantie maar vanaf de 7e dag was hat echt zwoar vor mij. Ik muit de heele dag werken en de wind is heel sterk vor mijn negen meter kite. En morgen muit ik vor Vale en grote ontbijt maken, met echt lekker dingen, maar het is en surprise. Nu regnet het en beetje, het fuhlt beinah als thuis, allein is hier geen wind als het regnet. Andy is de heele dag an het slapen en Laurent is an het youtube videos studieren. En ik schrijf dinge in mijn mobiel terwijl Vale schrijft mijn blog.

Groetjes van Blouberg.

Wat ik probeerde te schrijven was wat ik afgelopen weken heb gedaan Zoals hierboven te zien werd me laptop gekaapt door Vale die dacht wel even me blog te kunnen schrijven. Maar goed afgelopen weken ben ik dus begonnen aan echt me stage, samen met Rosa heb ik een heel plan opgesteld wat ik hier precies ga doen gedurende me verblijf. Onder andere ben ik druk bezig met een event organiseren. Dit gaat op kerstdag plaats vinden het wordt een dag vol met activiteiten op het strand, en tegen de avond een Braai.

Ook heb ik al veel kitesurf lessen gegeven, het is wel wat anders voor beginners lessen op het strand er maar weinig ruimte. De wind is over het algemeen veel sterker hier de lessen gaan ook door met sterke wind. Dat is een goede uitdaging daar ben ik blij mee.

De mensen die in de Surfshack verblijven komen vanuit allemaal verschillende plekken, over het algemeen praten we Engels maar je hoort ook Spaans, Duits, Afrikaans, Frans dat maakt het wel heel leuk en gemixt.

Dit brengt me op het volgende wat ik hier eet deze vraag heb ik al heel vaak van mama gekregen, of er exotische vruchten zijn, of ik wel gezond eet en wel genoeg. En ja op al die vragen is het antwoord ja! Vaak eten we gezamenlijk thuis of gaan we ergens uit eten. Elke vrijdag avond hebben we Braai-night, dan maakt iedereen wat eten klaar, het meeste gaat dan op de braai. Dit is altijd erg gezellig en het eten super lekker.

Blouberg de plaats waar ik verblijf en vooral de wijk waar ik verblijf is een rijke buurt je hebt alleen maar villa’s, vooral veel blanke mensen. Als we naar Capetown zelf gaat is het wel meer gemixt en dan zie je ook veel dakloze. Het is heel gek om te beseffen dat de schoonmakers van de surfshack, de kassa meisjes in de supermarkt en de bediening in de restaurants grotendeels in de townships leven.

Het warme weer, de mooie omgeving daar ben ik wel aan gewend ondertussen. Soms vergeet ik dat dit eigenlijk niet een omgeving is waar ik gewend aan ben.

Gisteren was de laatste dag van Ronja hier, zij was hier op bezoek bij haar broer Vale (de blogschrijver en collega). We hebben een hele hoop leuk dingen gedaan zoals Lions head beklimmen om van de  zonsondergang genieten, dat was echt mega prachtig. Ook zijn we van de week om 6 uur in de morgen opgestaan voor een surf sessie. Vaak zie je zeehonden tijdens het kite. Soms wordt ik dan een beetje zenuwachtig als ze niet bovenwater komen is het simpel weg een zwarte schim onderwater.. Die ochtend kwam er wel een beest boven water maar dat was geen zeehond ook geen haai gelukkig maar een dolfijn dat was echt wel heel gaaf om te zien.

Er zijn nog wel wat dingen om aan te wennen hier zoals dat bijna alles voor je wordt gedaan je afwas, de was en kleren worden ook opgevouwen. Je kamer wordt opgeruimd en schoongemaakt je bed wordt opgemaakt en verschoond. Als ik weer terug ben krijg ik het nog zwaar haha.

Liefs Surya

1. Yrla:
    13 december 2017
    😍😍😍😍
  2. Oma van Loon:
    13 december 2017
    Leuk om te lezen wat je meemaakt vooral zoiets als een dolfijn zien in het water naast je,lijkt me een ervaring om nooit te vergeten.
    Ik hoop dat je je gauw weer wat fitter voelt, liefs oma
  3. Wenda:
    25 december 2017
    Leuk om te lezen! Als we met oud en nieuw loterij winnen komen we langs 😉x